こんばんは。

アンナが保育園を3月にやめてから、家に二人の女の子が常にいる日々が始まりました。

が、あと1か月で3歳になるアンナは、好奇心いっぱい。毎日いろんなことをさせてもらっていた保育園から、ママパパとセイラと家族水入らずの楽しい時間、を持つことになったはずですが、当然飽きることもあるわけで。

そんなとき、私の性格のせいなのでしょうが、子どもを飽きさせないようにどんなことをすればいいか、悩んでしまいます。

月曜から金曜まで毎日レッスンのある私。火曜から土曜まで毎日レッスンのあるエディ。

両親が交代で、ときには同じ時間にレッスンがあり働いている環境に、いる3歳児。

ちょっと遠くの児童館へ出かけてみたり。でも私が頭が固く、子どもがどんなことをしたら喜ぶのか?!いちいち考えながら、でも仕事や家事も溜まりしたいことをしてあげられず、ちょっとしたストレスになってます。

 

After she quit the nursery, since it was our choice to do so, I feel like it’s our, or mainly MY duty to get her not bored and make her happy while staying at home with us. But because we have jobs and new baby, things are not so easy and sometimes she needs to be patient and wait. It can be a good learning, however at the same time I feel if it isn’t be too much or if we are doing right on her…

Being a parent is a continuous learning I think… not easy. Do my best tomorrow again.

Bye today, hello tomorrow. 🙂